Brev:
Vågner med skrigeri
16. februar 2010
Alder:
16 mdr.
Vågner med skrigeri
Hej Helen
Nu er jeg lige på banen igen..
Jeg har en lille frisk og glad dreng, men det er så underligt, lige siden min søn blev født er han altid vågnet med et skrig... aldrig noget med at ligge og pludre eller noget.
Det er godt nok stressende at være blevet vækket på den måde hver dag i 16 måneder efterhånden... så er der noget jeg kan gøre??
Han er efter en periode hvor han har sovet fint til kl 7, begyndt at have sit opvågnings skrigeri kl 5.. og den er virkelig sej synes jeg.. for han virker stadig meget træt, men han er ikke til at få til at sove.. enkelte gange lykkes det mig.. men det er sjældent ...han peger bare hysterisk hen på døren og holder først op når jeg har rejst mig med ham og går ind og laver morgenmad.
Jeg har prøvet at give ham en flaske, men den vil han ikke have, så jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal gøre..
Min mand er også virkelig irriteret og mener vi skal lade ham ligge og først tage ham op kl 7, fordi han skal lære det.. men jeg finder det svært bare at lade ham ligge og græde hvis det fx drejer sig om 45 min... for han holder ikke rigtig op...
Tænker på om det er mig der måske på en eller anden ubevidst måde har fået skabt det hysteri selv?
Eller er det bare drømme og indtryk der er til grund... for jeg vil ihvertfald ikke kunne lade ham ligge hvis han er bange eller virkelig ked af det..
Synes det er svært at vurdere hvad det lige er der gør at vi har det skrigeri hver eneste gang han vågner...så har du et råd eller noget erfaring vi måskke kan bruge ???
Ps. det er også sådan nede i vuggestuen, så de har måtte sætte ham for sig selv så han ikke vækker de andre når han vågner...
Med venlig hilsen
I