Svar: Grød med kogt vand?
1. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Kære Stinna
Det er så dejligt, at høre at I drøfter sådanne emner i mødregruppen og jeg kan godt forstå I bliver i tvivl.
Som udgangspunkt skal man gøre det, som producenten angiver på pakken, det vil sige, at hvis de skriver "1 dl. vand koges og afkøles" eller lignende, så skal man gøre det.
Men på nogle pakker står "varm 1 dl. vand og tilsæt pulver" og hvis man har denne formulering, så er det faktisk helt okay at tage vand fra den kolde hane, varme det op i mikroovnen og derefter tilsætte grødpulver. Her behøver vandet altså ikke at blive kogt først, men det skal fortsat varmes.
Håber dette besvarer dit spørgsmål :) Rigtig meget held og lykke til jer alle fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske