Brev:
Kost - plan for dagen
1. marts 2010
Alder:
4 mdr.
Kost - plan for dagen
Kære Helen
Tusinde tak for dit svar, det har hjulpet og nu har vi en pige som kun sover 3 lure og er meget mere aktiv og glad i løbet af dagen. Vi kæmper stadig lidt med 3 lur, men ofte går jeg en tur med hende, så falder hun til ro.
Nu da Emma netop er blevet 4 måneder i sidste uge, ville jeg høre om du kunne hjælpe mig med at lave en dagsplan for kost. Som sagt bor vi i Spanien, men jeg har købt ris, majs og hirsemel, da vi var på besøg i Danmark.
Som regel ser vores dag sådan ud:
7-8 vågner
Ca 9 bryst
9-9.30 sover første lur, og sover ca 1,5-2 timer
12 bryst
13-13.30 sover anden lur, og sover 1,5-2,5 timer
15-15.30 bryst
17-17.30 sover 3 lur, og sover 30 min.
18 bryst
20 bryst og falder i søvn ca 20.30
De sidste par uger ammer jeg Emma kl ca. 12, 3 og 6 om natten (før i tiden spiste hun kun 1-2 gange om natten).
Jeg ville derfor høre dig, hvornår på dagen skal jeg lave grød/mos til hende (jeg vil gerne fortsætte med at amme)? Og hvilken type grød/mos er bedst at starte med? Og hvor meget grød skal hun have? Kan hun drikke vand af kop til disse måltider? Og skal jeg give hende noget supplement, vitaminer etc, når hun skal spise rigtig mad?
Mange tak for din hjælp.
Mange hilsner
Marie