Brev:
Døgnrytme - 7 mdr.
1. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Døgnrytme - 7 mdr.
Kære Helen.
Tak for dit sidste brev angående min søns døgnrytme. Synes vi har haft god succes med at ændre på nogle ting - dog ikke natamningerne. Jeg ammer stadig 3-4 gange om natten.
Jeg har de sidste ca.4 dage forsøgt at springe amningen midt nat over med det resultat, at han græder utrøsteligt, indtil jeg ikke kan holde det ud mere og lægger ham til brystet. Jeg forsøger at trøste ham ved at holde om ham, nusse ham, vugge ham, tilbyder han vand eller mme på glas, men intet hjælper. Han græder, så han til sidst næsten ikke kan trække vejret.
Jeg synes det er meget ubehageligt for os begge, og ender som sagt med at lægge ham til, hvorefter han falder til ro. ...
...
Han bruger ikke sut og har aldrig drukket af sutteflaske, men jeg overvejer at prøve at få ham til at tage sidstnævnte, hvis det kan betyde, at jeg kan trøste ham uden at amme, og dermed på sigt hjælpe ham til at sove fra sen aften til tidlig morgen uden mælk.
Har du nogen forslag til, hvordan jeg kan vænne ham af med amningen midt nat?
Og så vil jeg i øvrigt høre, om du vil lave en dagsplan, som passer til et barn på 8 mdr.?
Min sundhedsplejerske mener, at det er vigtigt, at jeg ikke ammer ham midt på dagen, men i stedet om eftermiddagen (hvorfor ved jeg dog ikke). Det ville egentlig passe os udmærket, da han skal starte i dagpleje til april.
Tak på forhånd!