Svar: Tandgennembrud
15. juni 2004
Alder:
9 mdr.
Kære Anne
Du kan hos lægen få en recept på 'Dolodent' som er et lokalbedøvende middel, der smøres på gummerne, enten med din finger eller med en vatpind.
Det er meget vigtigt at det kun kommer på gummerne og ikke på tungen eller i svælget, da disse steder så også vil blive bedøvet. Det skal derfor gøres med forsigtighed, hvorfor det også er på recept.
Om gummerne er mere hårde, når barnet er ældre...tja måske. Tandlægerne siger dog at det er en god ting at få sine tænder sent, 'så holder de bedre'.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske