Brev:
Væskeindtag - 8 mdr.
5. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Væskeindtag  - 8 mdr.
Hej Helen!
Jeg skrev til dig for nogle uger siden ang. vores dreng, som nu er helt på toppen igen. Vi fik ham checket igen, og alt var ok, men han havde formentlig nok haft en lille hjernerystelse, selv om det er svært at konstatere ved så små størrelser.
Hvorom alting er, er han helt sig selv igen, og vi har ommøbleret i stuen!!.
Jeg har dog lige et spørgsmål ang. hans væskeindtag, da han i forlængelse af hans uheld nu helt har droppet flasken om dagen, han skubber den væk og giver helt klart udtryk for at den vil han ikke have. Ej heller når han skal puttes til natten. Han får børstet "tand", puttes og sover med det samme.
Han vågner så tilgengæld om natten og er jo så vældig tørstig. For at undgå nat flasker, er jeg derfor begyndt at give ham en kl. 22-22.30, og så en igen om morgenen så snart han begynder at pusle i sengen. På den måde kan jeg "lokke" 400ml i ham.
Det går lidt bedre med koppen, vi øver mange gange om dagen og selvfølgelig altid til måltiderne, men han kan slet ikke dække sit behov via den, tager måske sammenlagt 100ml der fordelt over dagen. Så jeg ved snart ikke hvad jeg ellers kan gøre.
Er det okay at "vække" ham sen aften, for han vågner jo. Ofte er han lidt urolig i de næste par timer, vender og drejer sig, men græder ikke og falder jo også i søvn igen. Føler dog lidt jeg griber ind i hans nattesøvn, for at undgå han griber ind i min og det har jeg det egentlig lidt mærkelig med. Jeg starter på arbejde igen pr. 1 maj. Så indtil videre kan jeg jo godt stå op om natten når han vågner af sig selv og give ham en flaske, men synes jo også det vil være at gå lidt tilbage igen. Jeg er vældig i tvivl, hvad synes du?
Mange hilsner og go´weekend.