Brev:
3 måltider dagligt og mælk
6. marts 2010
Alder:
6 mdr.
3 måltider dagligt og mælk
Hej Helen.
Min søn er nu 6 mrd (9kg og 74 cm) og får 3 ske måltider dagligt...
morgen havregrød med frugtmos, frokost øllebrød med grønssagsmos og aftensmad grøntsagsmos med lidt kød..... han spiser rigtig godt og er god til at "tygge".
Hvornår må han få ris og pasta og hvordan gør man?? jeg giver ham brød og frugt og grøntsager at tygge på og det elsker han, men han får tit stykker af og jeg er så bange for at han får dem i halsen?? hvornår kan jeg nøjes med at mose hans mad med en gaffel?? og hvornår må han enlig spise vores mad ?? hvad med ost og yougurt må han få det? Vi spiser meget sushi må han få rå fisk (selvfølgelig kun små mængder)? Hvornår skal han begynde at have mellemmåltider ? altså øges i måltider til 4-5-6 ?
Han får nu 5 flasker om dagen, kl. ca 6, 10,13,16,20 med 150 ml i hver så det dæker hans væskebehov fint ikke ?
Hvornår kan jeg sætter ham ned i flasker, altså tænker det sker af sig selv når han bliver øget i måltider ? hvad er hans væskebehov fra nu af og til 9 mrd alderen ???
Han kommer aldrig til at kunne tage mere end 150 ml af gangen, da han kun spiser små portioner og det virkelig har været en kamp og få ham hertil hvor han kan tage 150 ml af gange før fik han 60-90 ml af gangen... så jeg kan ik bare sætte ham ned til 4 flasker og give ham 200 ml af gange ??? kan han drikke sig til det... han drikker ca 100 ml vand til hvert skemåltid ?
Venlig hilsen
Tanja