Brev:
Flere spisespørgsmål
6. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Flere spisespørgsmål
Kaere Helen,
Tusind tak for dine inputs til mine tidligere breve.
Det gaar nu rigtigt godt med skemaden. Faktisk tror jeg det hjalp betydeligt, at jeg begyndte at lave lidt mere 'rigtigt' mad til hende og at det smagte af mere, som du skrev. Tror hun synes alt det der prae-fabrikerede babymos smagte meget uinteressant.
Jeg har nu bare et par spoergsmaal om ting jeg er lidt i tvivl om:
Vores datter er nu 7,5 maaneder. Hvornaar maa vi begynde at give smaa rugbroedmadder til frokost? Og hvornaar maa hun faa yoghurt? Jeg synes jeg laeser forskellige ting hele tiden...
En af mine veninder fortalte mig at man skal vaere forsigtig med at give soyamaelk til babyer og at rismaelk er bedre - er det rigtigt? Og hvis saa, hvorfor?
Hvornaar maa man begynde at give fiskeolie til babyer? Og er der nogle du kan anbefale mere end andre?
Og sidst men ikke mindst - jeg ammer i oejeblikket 4 gange i doegnet: formiddag, eftermiddag, foer sengetid og sidst paa natten. Jeg haaber det er nok - hvornaar tror du kan jeg skaere dagsamningerne ned til to (saa det bliver en til middag og en til aften)?
Har du et typisk skema for hvordan en 8 maaneders dag ser ud, saa jeg kan se hvad det ca. er vi er paa vej imod; de skemaer du har sendt mig foer har virkeligt hjulpet til at give lidt ro paa/fokus.
Og det var vist alt for denne gang. Ser frem til at hoere fra dig.
Mange hilsner
Signe