Brev:
Slim og mad
7. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Slim og mad
Hej.
Jeg har en dreng der er ca 7 mdr. Han døjer med slim og en smule hoste som ikke rigtig forsvinder efter forkølelse. I den forbindelse har jeg været til læge med ham og fået at vide at der sidder en smule på hans bronkier.
Derfor har jeg fået ventoline som jeg gav ham ca en uge uden ændring - hvorefter jeg ringede til lægen og hun synes jeg skulle doble hans dosis. Det gik jeg og tyggede på og undrede mig over at han skulle have det i det hele taget, når han ikke hostede meget. Var ikke tryg ved lægens beslutning da jeg troede jeg skulle give ham det fordi det ville fjerne det på brokierne, men ved at kontakte en anden læge fandt jeg ud af at det er noget man bruger ved hosteanfald og han synes kun jeg skulle bruge det, hvis det virkeligt blev slemt.
Har det skidt med at have givet han det og undre mig i den grad over vores egen læges beslutning. Hun sammenlignede det med panodil og sagde at det kunne jeg trygt give ham. Han har været meget urolig om natten og ved at snakke med andre forældre fandt jeg ud af at man bliver speedy af at tage det. Noget jeg ikke fik at vide af lægen!!!
Jeg er helt holdt med at give han det og skal til et aftalt tjek med ham på onsdag hos vores egen læge. Synes ikke han skulle have haft ventoline og er utilfreds med at man kan få så forskellige udsagn hos forskellige læger.
Min datter har også haft lidt på bronkierne en uges tid og fik penicillin - derfor er jeg da lidt urolig over at min lille dreng skal døje med det, men når de er så små får de vel ikke pencillin? Kan forstå på andre forældre at der er mange der døjer med lignende ting og at man bare må se om det går væk.
På grund af min søns slim har han svært ved at kapere drøj mad som kartoffelmos, havregrød o.lign. da han får opkastningsfornemmelser og dermed ikke vil spise det. Derfor har jeg holdt mig til ris- og majmelsgrød. Han har været en lidt langsom starter med mad og er ikke meget for at spise andet - bare jeg blander lidt banan eller andet frugt i så vil han ikke have det. Ren frugtmos synes han heller ikke om.
Hans dag ser sådan ud nu:
Tidlig morgen: bryst
Formiddag: bryst
Frokost: grød
Eftermiddag: bryst
Aften: grød
Sengetid: bryst
Midnat: bryst
Nat: bryst
Jeg skal jo til at trappe amningen ned (også gerne om natten) men det har været svært da han ikke er så interesseret i mad/mere mad og også har haft svært ved at spise drøjere ting.
Jeg har brug for lidt input til hvad jeg skal præsentere ham for og hvad jeg kan give ham uden at ham kaster op.
Info:
Han vejer 8 kg og ser ud som om han får det han skal have. Han er meget smilende og glad.
Han har endnu ingen tænder.
Han sover ca 2 gange om dagen formiddag og eftermiddag og kommer i seng ca. 19.30.
Med venlig hilsen
L