Brev:
Nedskæring af flasker
8. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Nedskæring af flasker
Kære Helen
Så melder jeg mig på banen igen, lidt mere frisk den her gang :)
Vi er kommet hjem efter 2 1/2 måneder i Brasilien, hvor det har været sommer og derfor meget varmt.
Pga. varmen fik Mads 5 flasker (ca. 150 ml per flaske) i døgnet for at sikre at han fik væske nok. Vi har været hjemme i 2 uger og nu skal der rettes op på det.
Jeg er bare i tvivl hvor jeg skal starte og slutte og vil gerne have et par ord fra dig om det.
Lige nu ser hans dagplan sådan ud
et sted mellem kl 04 - 06 en flaske (120-150 ml)
ca kl 08 stor portion havregrød med frugt
ca kl 09-30 / 10 en flaske (120-150 ml) puttes til lur
ca 11 30 små stykker bondebrød med pålæg (introduceret efter vi kom hjem med stor succes) og eftermaddes med mos
ca kl 13 30 -14 en flaske puttes til lur
ca kl 16 bolle eller bondebrød / frugt
ca kl 18 stor portion aftensmad (sammen som vores mad)
kl 19 19-30 en flaske 150 ml
kl 23 en flaske (som han begynder at drikke mindre af)
Mads har ikke taget så meget på i de sidste 2 1/2 måneder (omkring 1 kg) og vejer nu 9 kg og er 73 cm. Men han er utrolig aktiv og har kravlet siden han var 6 måneder efter at have rokket på alle 4 i en hel måned.
Da han blev 7 måneder begyndte han at rejse sig op og nu tager han små skridt langs sofabord, står og rokker eller sidder og rokker eller kravler rundt som han lyster.
Han er lige blevet 8 måneder for 5 dage siden (den 3.)
Mads sover stadigvæk meget dårligt om natten (mange opvågninger hvor han vågner op urolig og grædende) så jeg vil være lidt bekymret for at allerede fjerne hans sene flaske.
(det er hårdt med hans nattesøvn i forvejen, så han skal ikke vågne op pga sulten hvis jeg fjerner den sene flaske, selv om han drikker mindre af den nu)
Er det formiddag / eftermiddag flasker der skal fjernes?
Skal der rettes mere op på hans dagplan i forhold til mængde af måltider?
Som sædvanlig vil jeg se frem til at høre fra dig.
Bedste hilsner