Svar: Finde sin sut om natten
9. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Kære Lillemandens mor
Omkring 10 måneders alderen vil de fleste børn kunne finde sutten og putte den i munden selv. Men det kræver at man har øvet dette med dem om dagen.
Derfor er det en god idé konsekvent at tilbyde barnet sutten i hånden og ikke i munden, så barnet også om dagen vender sig til netop at lave bevægelsen selv med at flytte hånd til mund. Om natten må man så hjælpe barnet med at søge efter sutten i sengen, evt. lægge flere sutter i sengen, så der er større succes for at finde en og håbe at barnet så mestrer det selv. Det kan nogle gange hjælpe at trække en stofble igennem sutteringen, fordi den så er lettere at finde og også holde fast i :)
Husk også på at selvom jeg skriver 10 måneder, så er børn forskelligt, nogle børn lærer det ikke før de er meget gamle ...
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske