Brev:
Vil ikke have flasken
9. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Vil ikke have flasken
Hej Helen.
Jeg har en datter som lige netop er blevet 6 mdr. Siden hun var 3 mdr. har hun udelukkende fået sutteflaske uden problemer, men i løbet af de sidste 14 dage har hun afvist flasken mere og mere, og nu vil hun faktisk let ikke. Hun lukker munden og vender hovedet væk. Jeg er rimelig frusteret over det.
For at give et eksempel så bliver hun puttet kl. 19.30 og tilbydes en flaske umiddelbart inden og så plejer hun ikke at spiser før hun vågner kl. 7.00 dagen efter. Den flaske hun får tilbudt når hun vågner om morgenen så drikker hun 80 ml. og så gider hun ikke mere. Og i løbet af dagen afviser hun den helt lige nu. Istedet tilbyder jeg hende grød, hvilket hun gerne vil have.
Lige nu er jeg begyndt at vække hende når vi går i seng og giver hende en flaske på 200ml., for halvsovende vil hun gerne have det.
Hvad skal jeg gøre for at få det væske i hende, som hun skal have. Hvordan kan en madplan se ud for hende, når hun nu afviser flasken. Kan det være en ide at droppe flasken helt i løbet af dagen et par dage og så prøve igen?
Hun døjer med ørene, kan det være derfor der er ubehag når hun skal suge mælken ud, for hun sidder mere eller mindre oprejst når hun tilbydes flasken??
Knus fra en frusteret mor.