Brev:
Min datter vejer for lidt
16. juni 2004
Alder:
8 mdr.
Min datter vejer for lidt
Hejsa
Jeg har en datter, Emma på knap 8 måneder. Hun vejer pt 7 kg, er og 69 cm lang. Hun har altid været en lille størrelse. Ved fødslen 3100 gr, og 50 cm. Hun er ammebarn.
Min sundhedsplejerske har kritiseret mig meget mht hendes vægt, men ikke givet mig forslag til, hvad jeg kunne gøre anderledes!
Hendes kostplan ser således ud:
Når hun vågner bliver hun ammet på begge bryst. Efter en time får hun en portion havregrød el. lign.
Ved middagstid får hun en portion grøntsagsmos.
Ved 15 tiden bliver hun ammet. En portion grød el lign om eftermidagen, og kartoftler/kød om aftenen. Til slut bliver hun ammet på begge bryster inden hun skal sove.
Kan jeg gøre noget for at hun tager mere/hurtigere på? Jeg er skræk- slagen for væksthormoner som min SP snakker meget om!
I dagligdagen er hun en frisk, glad og meget aktiv pige. Hun "kravler" baglæns, drejer rundt om sig selv, ligger på alle 4 og rokker, og kan næsten sidde selv.
En fortvivlet mor!