Brev:
Hun vil kun have flaske
10. marts 2010
Alder:
5 mdr.
Hun vil kun have flaske
Hej Helen
Nu skriver jeg igen, Marie er nu over 5 måneder, og i en go måneds tid har jeg prøvet til med grød og mos, både hjemmelavet og købemad, men hun vil ikke have det :( Hun vil kun have flaske, hun er ellers utrolig glad og nem, men når det lige gælder mad, så er hun en bestemt lille dame.
Til at starte på lavede jeg en flaske og stillede frem, så hun kunne få den, når hun havde fået lidt grød/mos, men det måtte jeg holde med, for hun skreg efter flasken, så prøvede jeg at der slet ikk var nogle flasker i syne, men hun lukker bare munden til, så jeg ikk kan få skeen ind eller spytter det ud igen.
2 gange har hun spist 8-10 skeer mad (altså et stort måltid for hende) men det er ved at være en uges tid siden nu.
På trods af, at hun ikk selv vil spise skemad, så er hun utroligt facineret af os andre når vi spiser, og jeg gir hende flere gange dagligt mulighed for at sidde og sutte/slikke, på en skive frugt/agurk/peberfrugt/gulerod/riskiks/rugbrødsbjælke el lign. som hun selv kan sidde med i hånden, og det vil hun rigtig gerne, og jeg synes faktisk hun er overraskende god til det.
Men kan jeg gøre noget for at få hende i gang med nogle rigtige måltider?? for lige nu betår alle hendes måltider af flasker, selvom jeg ihærdigt forsøger at ændre på det.
Hvad hvis hun aldrig får lyst til skemad?? Hvordan lærer hun så at spise, så hun senere hen kan spise rugbrød og andet mad som ikk er most??
Jeg kan bare ikke se nogen fremgang selvom vi har været igang i 5/6 uger nu..