Brev:
Tryghedsbarn
10. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Tryghedsbarn
Kære Helen.
Isabella er nu blevet 6 1/2 mdr. og hun er stadig sød nem og altid i godt humør.
Hun får grød 3 gange om dagen og spiser fint og får så mælk ved mig også. men hun vil stadig spise 3 gange om natten, jeg ligger i min seng med hende og hun sover med det samme igen - så det er ikke noget problem - selvom det kunne være rart at hun kunne sove lidt flere timer om natten.
Hun falder selv i søvn, både i barnevogn og i sengen om aftenen, men om aftenen vågner hun mange gange, har sutten i munden men er meget urolig, jeg kan rette på dynen, ae hende og hun sover videre.
kl. 23 spiser hun og sover ofte så videre resten af natten i min seng. Jeg har i en periode flyttet hende over i hendes egen seng, og det er gået fint, men nu vågner hun efter en time, og falder først i søvn når hun ligger over i min seng.
det er ikke fordi hun er sulten - så jeg tror det handler om tryghed.
Hun er også meget bange for "fremmede" mennesker. især hvis hun er sulten eller træt så skriger hun og tårerne løber. selvom hun er ved mig, så bliver hun så ulykkelig bare de kigger på hende.
Mit spørgsmål er om jeg bare skal fortsætte med at lade hende sove ved mig - eller om det gør det hele værre.
Storebror var også meget "trygheds-barn" men sov fint selv om natten.
Håber du har et par gode råd.
Venlig hilsen
Gitte.