Brev:
Jet Lag
11. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Jet Lag
Kære Helen,
Min mand og jeg og vores lille datter har været i New Zealand i 3 månederne. Vi har en datter på nu 8 måneder og vi er lige kommet hjem for 2 dage siden.
Inden vi tog afsted tilbage DK havde vi en rigtig god rutine med vores lille datter på nu 8 måneder. Vi lagde hende i sengen kl. 19.00 og hun vågnede 2 gange i løbet af natten. Første gang kl. 22 og igen kl. 02.00. Hun vågnede normalt hver morgen kl. 07.00.
Efter vi er kommet hjem lider hun selvfølgelig af jet lag - ligesom resten af familien. Vi har desværre måtte rokke hende i søvn de sidste 2 nætter samt når hun skal have sine middagslure. Det gjorde vi i øvrigt også før, men stoppede da hun var 6 1/2 måned. Vi er derfor rigtige bange for at køre ind i en gammel rutine og vil rigtig gerne undgå det for alt i verden.
Hvis ikke vi rokker hende græder hun sig i søvn. Min mand og jeg besluttede os for at vi ikke skulle rokke hende mere, men det har så resulterede i at hun vågnede i nat kl. 03.30 og faldt først i søvn kl. 07.00 - af sig selv og en del tårer.....
I løbet af dagen har vi kun givet hende 2 lure - formiddagslur fra kl. 09.30 til kl. 11.30 (normalt sover hun kun 1 1/2 time ) også igen kl. 14.00 til kl 15.30. ( her sover hun normalt en time)
Jeg vil blot høre dig om vi gør det rigtige eller om vi skulle prøve noget andet?
Derudover vil jeg også blot høre dig om hun kan huske danmark - 3 månder er lang tid at være væk og jeg tror ikke at hun kan huske Danmark og vores hjem? Gør det hende ikke mere urolig?
Glæder mig meget til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Bettina