Brev:
Små børn og æg
11. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Små børn og æg
Hej helen.
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til dig. Min 8-måneder gamle datter smagte scramble-egs, den anden dag og var helt vild med det. Det er jo en god proteinkilde, men hvor meget æg må små børn få i løbet af ugen?
Et par dage efter fik vi blødkogte æg til morgenmad. Min datter smagte kun meget lidt (hun fik ikke som sådan en portion selv, kun et par bidder hos min svigermor), men 1 minut senere slog hun fuldstændigt ud i ansigtet og kløede sig helt vildt i ansigtet. Vi kørte på apotek efter noget klø-stillende, men blev send hjem igen da hun var så lille. De sagde vi skulle ta til lægevagten, men da vi kom hjem var det på vej væk igen, og da hun havde sovet en lur var der slet intet at se. Kan mindre børn ikke tåle den slags?
Fortæl mig lige alt hvad jeg bør vide om det her :)
Knus Sophie