Brev:
Hvordan kommer vi videre med overgangskosten
18. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Hvordan kommer vi videre med overgangskosten
Hej Helen
Vi er godt igang med skemad og Oliver spiser fint og drikker af kop uden problemer.
På nuværende tidspunkt får han grød (fuldkornsgrød/havregrød med frugt) kl. 11.00/11.30 og grøntsagsmos kl. 18. Han får fortsat omkring 5-6 flasker i døgnet hvilket jeg synes er meget.
Mit spørgsmål er hvordan får vi skåret ned på hans flasker og over på mere mad? og kan du give forslag til en opskriftsbog om hvad mad han må få hvornår (eks mælkeprodukter) og forslag til mad/retter?
Hans rytme er følgende:
07.00 Vågner
08.00 Flaske
08.30/09.00 Lægges til at sove
1100/11.30 Vågner - spiser grød
13.30/14.00 Flaske og lægges til at sove
15.30/16.00 Vågner - flaske
18.00 Grøntsagsmos
19.30 Flaske
23.00 Vækkes og får flaske
05.00 Flaske
Hans mad moses fortsat fint, hvornår bør man lave maven mere "klumpet"? Hvor længe skal maden laves med modermælkserstatning?
Tak for en dejlig brevkasse
Jette