Svar: Lære at finde sutten selv
18. marts 2010
Alder:
21 mdr.
Kære Lea
Med den alder Matthes har kan han sagtens finde sutten selv :)
Du kan prøve at lægge flere sutter i sengen. Du kan også prøve at trække en stofble igennem suttens ring, hvis sutten sidder fast på en stofble er den også lettere at finde.
Derudover handler det om at du skal give ham en vane med selv at putte den i munden. Også om dagen, når han har brug for sutten skal du give ham den i hænderne, så han konsekvent selv tager den i munden. Om natten når han vågner, skal du hjælpe ham med at søge efter den med sine hænder i sengen, finde den og igen skal han selv komme den i munden. Hvis han har lært at du putter den i munden på ham, vil han naturligvis forvente at du bliver ved med det :)
Når han vågner om morgenen og stadig ikke virker udsovet, så vågner han måske af en drøm og har derfor brug for ekstra tryghed. Mit umiddelbare forslag er derfor at du tager ham over til jer og lader ham putte i jeres seng, hvorved han så måske følger sig tryg nok til at sove lidt videre :)
Hvis I allerede gør det og han bare ikke vil sove mere, så må du lige skrive til mig igen :)
Rigtig god weekend :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske