Svar: For stor til voksipose?
19. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Kære NM
Som udgangspunkt mener jeg ikke at man skal ændre på ting der fungerer - det kommer der sjældent noget godt ud af, hverken for børn eller forældre. Så når I alle trives med at jeres dreng sover i voksiposen om natten, så er det fint for mig :)
Det er naturligt at han med den alder han har og de næste måneder frem, vil have en stor motorisk uro i kroppen. Derfor vil han måske selv begynde at protestere mod at blive puttet i voksiposen og så skal den naturligvis fjernes og erstattes med en dyne, som tillader ham stillingsskift osv. Men det kan også være at han netop nyder den ro, som posen giver ham, fordi det hjælper ham til at slappe af og holde fysisk sammen på sig selv - og så synes jeg det er fint at bruge den.
Min formodning er at han naturligt selv vil begynde at vise, når han har brug for at komme ud af den, fordi han føler den hæmmer hans motoriske udfoldelser og så skal den erstattes med en dyne - om det sker om en uge eller om 3 måneder tør jeg ikke sige, men sandsynligvis et sted derimellem :)
Rigtig meget held og lykke med ham :)
God weekend til jer alle :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske