Brev:
Night-terror?
21. marts 2010
Alder:
16 mdr.
Night-terror?
Kære Helen
Det er måske stadig tilfældigt, da vi kun har haft to af disse nætter, men vi er lidt bekymrede.
Vores dreng er nu 16 mdr og stortrives både hjemme og i vuggestue. Han går ikke endnu eller dvs han ved ikke han kan, han skal åbenbart stadigvæk lige have den sikkerhed med hånden om vores finger, men vi støtter ham slet ikke. Meget af tiden går, da også med at gå og gå rundt i lejligheden.
Han sover godt om natten, men drømmer meget. Og så har vi haft to nætter, hvor han slet ikke har været til at få kontakt med. Han vågner hver 10.-20.min og vrider sig, mens han laver sin brokkelyd og hvis vi ikke tager ham op udvikler det sig til skrig og skrål, men hvor vi stadig ikke har kontakt til ham.
Han kan sagtens vugges i søvn i armene og derfor mistænker vi ikke at han har ondt, men vi kan selvfølgelig ikke være sikre.
Vi får overhovedet ikke sovet for hver gang vi lægger ham starter det igen og hvis vi ikke lægger ham starter det alligevel igen efter 20 min. Det står på fra ca.22 til om morgenen, men han virker ikke specielt træt.
Der er gået 14 dage mellem de to nætter. Der er så vidt vi ved ingen sammenhæng med noget han har spist eller noget han har oplevet.
Jeg har hørt om noget der hedder night-terror. Er det dét? Er der noget man kan gøre, for vi er helt magtesløse. Hvis han var syg, så ville man jo bare sige fred være med en nat uden søvn, men det her bekymrer os og vi er meget urolige for hvornår den næste nat kommer.
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Signe