Brev:
Mad i dagplejen - 10 mdr.
22. marts 2010
Alder:
10 mdr.
Mad i dagplejen - 10 mdr.
Hej Helen.
Vi er nu ved at køre Sofie ind i dagplejen og det faktisk helt godt, hun er jo heldigvis meget udadvendt og glad for at opleve noget så hun tager det i stiv arm. Hun kan blive lidt ked at det når hun skal sove, men det gør hun også herhjemme, så det lægger jeg ikke det helt store i.
Mit spørgsmål drejer sig om mad i dagplejen, hun får havregrød dernede om morgen, om formiddagen får de boller og frugt, til frokost rugbrød. Så langt ligner det jo egentlig meget godt det hun får herhjmme. Hun får dog stadig frugtgrød om formiddagen herhjemme, dels fordi det er der hun får jerndråberne og dels fordi hun godt kan lidt det.
Indtil nu har jeg hentet hende lige over middag og så har hun sovet og fået eftermiddags grød herhjemme med i denne uge skal hun blive der ned og sove om eftermiddagen, vågne op dernede og have eftermiddags mad og så hentes :-)
Men om eftermiddagen får de også boller og frugt og nu er mit spørgsmål så om det er fint nok for hende at leve så meget af brød når hun ikke er ældre? Eller om hun stadig har brug for grød eller lignende om eftermiddagen? Jeg har jo muligheden for at give hende noget grød med derned som dagplejen så kan varme til hende men er det nødvendigt?
Tykmælk vil den unge dame ikke have, det var jo ellers nemt at sætte et par liter af det derned, men hun ligner en der har fået noget meget grimt i munden hvis man giver hende det. Og har hun først fået en skefuld så spytter hun det ud og nægter at spise mere til det måltid ;-) Har ellers prøvet at komme alt muligt i det, rugbrødsdrys, frugt, sukker osv. Intet hjælper, det ryger ud og hun viser tydeligt at det er et tillids brud fra min side at prøve med en ske mere :-)
Og så lige et tillægs spørgsmål:
Jeg har haft købt nogle frugt stænger fra Castus fordi jeg tænkte at de var nemme at have med som mellemmåltid hvis man skulle nogen steder. De ser jo meget sunde ud og består mest af dadler og rosiner og så noget tilsat smag af forskellig slags, jordbær, pære osv. Men når man læser på næringsindholdet så er der faktisk ret meget energi i dem, stort set ingen proteiner, masser af kulhydrater men dog en smule kostfibre. så går de i virkeligheden ind under kategorien slik?
Venlig hilsen
Linda