Brev:
Kostplan - 8 mdr.
22. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Kostplan  - 8 mdr.
Hej Helen
Har lige brug for lidt hjælp til en dags/kostplan for Oscar som nu er 8½ måned gammel.
Hverdag skal snart til at forandre sig da jeg skal begynde på arbejde og Oscar skal i dagpleje - derfor har jeg brug for lige at vende med dig hvordan hans kost skal være for hele døgnet.
Jeg vil prøve at skitsere hans døgnrytme, så du har noget af vurdere udfra
ca 6.00 vågner og er frisk
6.30 spiser stor portion havregrød lavet på mme
8.00 sover dagens første lur - tager ca 1½ time
10.00 formiddagsmad - rugbrødshapserer (vi øver smag og konsistens derfor kun mellemmåltid nu - regner med snart at det bliver frokosten!)
11.30 frokost - øllebrød
12.00 middagslur - sover ca 2 timer
14.30 eftermiddagsmad - lidt brød og frugt
16.00 flaske mme ca 2ooml
17.30 aftensmad - mest grøntsagsmos men så småt også flere og flere smagsprøver af vores aftensmad
18.30 bad
19.00 vælling 250ml - puttes
Ml midnat og 5.00 får Oscar en flaske mælk 200ml - det er lidt forskelligt hvad tid han får den - det kommer lidt an på hvor urolig han er. Oscars nætter er generelt urolige - vågner mange gange, græder skal op og trøstes nogle gange bare et øjeblik andre op til en halv el hel time i armene før han falder til ro.
Det jeg har brug for din vurdering af er - er mængden af mælk på et døgn ok? Hvornår skal vi helt væk fra mælken/vællingen i flasken?
Tak for din grundige og gode råd
Lene