Svar: Forstyrre barnets søvn
22. marts 2010
Alder:
3 mdr.
Kære Guro
Et eller andet sted er det jo ikke din drengs behov at komme til salmesang, men dit behov. Det kan også være reelt nok, det er fint at have brug for at komme ud og opleve noget andet end hjemmets fire vægge. Det kan bestemt også gavne din dreng, fordi det i sig selv giver dig mere overskud og derfor må I prøve jer lidt frem ... :)
Kan du ikke forsøge et par gange og se hvordan det går. Du skriver at han ofte vågner kl. 7, hvor jeg går ud fra at du ammer ham. Kan du så ikke amme ham igen kl. 9 og så få ham til at sove der, hvorved han når at få en lille lur inden salmesangen begynder kl. 10. Hvis du kan gå med ham i barnevognen hen hvor I skal være, så kan han jo nå at få en god lur imens I går af sted. Du kan altså putte ham til formiddagslur i barnevognen og trille af sted, når det er tid til det.
Den søvn han så evt. kommer til at mangle, må han forlænge sin middagslur med ... Du kan prøve, dur det ikke, så må hans søvn prioriteres.
Rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske