Brev:
Dagligt søvnbehov
23. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Dagligt søvnbehov
Hej Helen
Jeg har fået gode svar fra dig før og skriver derfor igen :-)
Daniel er nu 9 måneder og han er en glad dreng på 8,2 kg og 71 cm.
Du skriver, at et barn på Daniels alder skal sove ca. 14 timer i døgnet. Det gør Daniel ikke og jeg kan derfor godt blive lidt bekymret.
Hans dag ser således ud
05: flaske
07: står op
08: Havregrød
10:15 Youghurt med drys og frugtmos
10:30 sove lur - er begyndt at vågne efter 45 min og jeg kan ikke få ham til at sove videre. Dette har ellers i en lang periode været hans lange lur på ca 1½ time.
11:15-11:30 op
12:00-12:30 frokost
15:15 flaske
15:30 lur - sover ml 40-50 min
18:15 aftensmad
20:15 godnatflaske
20:50 sover
Er der noget, som jeg skal ændre på, så han får en bedre soverytme? som der er nu sover han højest 12½ time i døgnet.
Jeg vil også gerne have ham lidt tidligere i seng om aftenen.
Med venlig hilsen
Susanne