Brev:
Dagsrytme - 9 mdr.
24. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Dagsrytme  - 9 mdr.
Hej Helen
Sofie har nu endelig været rask længe nok til at hun er blevet kørt ind i dagplejen. Siden januar har hun haft en virus, forskellige forkølelser og ikke mindst lungebetændelse. Men nu er vi foreløbig friske alle mand.
Vi har ændret vores rytme, så den ligner den, vi vil få, når jeg efter påske starter på mit nye arbejde. Indtil nu har jeg været heldig at holde ekstra ferie, så jeg har haft mulighed for at give Sofie en ordentlig start i dagplejen.
Vores dag ser således ud:
Kl. 6 Vi står op
Kl. 6.45 Havregrød m. frugtmos og vand i kop
Kl. 7.30 Afleveres i dagplejen og puttes med det samme til morgenlur - sover indtil kl. 9-10
Kl. 9-10 En bolle og vand i kop
Kl. 11 Rugbrødshapser suppleret med øllebrød (pga. sygdom har hun været lidt længe om at tage hapserne tilbage, for vi var ellers kommet godt igang) + mælk af kop
Kl. 11.30-12 Puttes til middagslur - sover indtil kl. 14.30
Kl. 14.30-15 Frugt, yoghurt og en bolle.
Kl. 17.30 Aftensmad + vand af kop + frugtmos m. jern- og d-dråber - herefter amning
Kl. 19.30 Puttes
Kl. 22 Vågner nogle gange og bliver ammet, men efterhånden er det sjældent
Aftensmad er vores mad suppleret med mad på glas. Hun spiser rigtig godt ved aftensmåltidet, som du kan se.
Hun virker ikke så interesseret i amning mere. Om morgenen gad hun slet ikke mere, og når hun sover igennem, vækker jeg hende ikke for at amme hende.
Min ældste datter sagde selv fra i samme alder og hun fik aldrig sutteflaske, men klarede sig med det hun kunne drikke og spise i grød.
I starten af maj skal jeg på kursus, så der skulle jeg jo gerne være helt færdig med at amme, men jeg tror ikke hun bibeholder interessen så længe.
Hvordan ser det ud?
Med venlig hilsen
Sofies mor