Svar: Dagsrytme - 9 mdr.
24. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Kære Sofies mor
Dejligt at høre, at I nu nærmer jer foråret uden yderligere sygdom, håber det holder ved. Det lyder også som om at indkøring i dagpleje er forløbet smertefrit for alle parter - dejligt :)
Planen for dagen ser meget fint ud, jeg har ikke mange forslag til rettelser :)
Jeg kunne godt tænke mig at Sofie fik grøntsagsmos som supplement til sine rugbrødshapsere i stedet for øllebrød. Det vil give større variation og det er vigtigt at give hende både grøntsager, kød og fisk frokost og aften. Det får hun ikke som det er nu. Stille og roligt skal grøntsagsmosen være kogte grøntsager som gulerod, ærter, majs, ligesom hun kan få en kartoffelbåd, et stykke agurk, en tomat eller lignende.
Det vil også være rigtig godt med kogte pastaskruer, stykker af frikadelle, smørbart pålæg i form af fisk som makrel, tun, rognguf, sildepostej eller f.eks. rejer eller muslinger som hun selv kan spise. Det er vigtigt med stykker, så hun kan øve sit pincetgreb.
Så hendes frokost synes jeg skal indeholde mere variation af forskellige fødevarer, især med fokus på grøntsager, kød og fisk - samt øvning af pincetgreb. Men ellers er planen meget fin.
Du må tro på at hvis hun selv siger amningen fra og er i stand til at sove igennem uden at få mælk, uden at søge brystet, så er det fordi hun drikker det hun har behov for af en kop. Det er super fint. Lad hende flekse, så når hun vågner og søger brystet, så får hun det og når hun sover igennem så lad hende gøre det - og nyd det :)
Rigtig meget held og lykke med det hele fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske