Brev:
Natmad - 5 mdr.
24. marts 2010
Alder:
5 mdr.
Natmad - 5 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en dreng på lidt over 5 mdr. Han er en utrolig glad og tilpas knægt med god appetit. Spiser ske-mad 3 gange om maden - morgen, sen middag og aften. Der imellem bliver han tilbudt bryst. Alt er fint bortset fra at vi så godt som altid har bøvlet med hans søvn.
Både om dagen, men det er især om aftenen vi har balladen, på trods af vores sædvanlige aften-ritual. Han får mad, leger lidt og når han virker træt går vi ind i soveværelset hvor han blir ammet. Så synger vi godnat-sang og han blir lagt og jeg siger godnat. Som regel er klokken omkring 20.00. Jeg synes jeg har gjort hvad jeg kan for at gøre sengen hyggelig, men han blir alligevel ked og begynder at græde. (Her skal det nævnes at vi for ikke længe siden havde en uge, hvor han bare lagde sig til at sove uden protester overhovedet, men pludselig fra den ene dag til den anden var vi tilbage igen - værrer faktisk)
Jeg kan ikke trøste ham i sengen og han vil ikke bruge sut. Han har heller ikke knyttet sig til en bamse endnu. Den eneste måde jeg kan trøste ham er ved at tage ham op og holde lidt om ham, men når han så blir lagt igen starten vi forfra. Til sidst ender det med at jeg ammer ham igen og der er han blevet så træt af at skrige, at han falder i søvn (som regl).
I løbet af natten vågner han op til flere gange (4-5 stk.) og er ked af det. Her kan jeg jo ikke give ham sutten desværre, så det ender med at jeg ammer ham, da det er det eneste der igen virker. Nogle få gange kan jeg dog blot putte dynen omkring ham, men det hører til sjældenhederne.
Jeg har fået at vide at han ikke skal have mad mere end 1 gang på nuværende tidspunkt, men ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre. Jeg tror ikke han rigtig spiser alle gangene. Tror mest bare han vil hygge for tit falder han i søvn igen næsten med det samme jeg ligger ham til.
Jeg har fået at vide at jeg skal tage tyren ved hornene og lade være med at give ham mad mere end 1 gang om natten, og så finde en anden både at trøste ham på, men det er altså lettere sagt end gjort. Om natten er der altså ikke meget overskud tilbage, da han heller ikke sove længe af gange om dagen.
Hvis du har nogle råd til hvordan jeg kan få ham til at sove bedre igennem vil det være skønt.
Jeg vil også gerne vide hvor mange timer et barn i hans alder har bedst af at sove i løbet af dagen.
Mange hilsner fra
en lidt fortvivlet mor.