Brev:
Mælk og slimproblemer
25. marts 2010
Alder:
19 mdr.
Mælk og slimproblemer
Hej Helen
Min datter er nu knapt 19 måneder. Hun har siden januar måned været konstant forkølet, haft feber flere gange, og haft mellemørebetændelse. For 3 uger siden fik hun fjernet mandler, og der blev lagt dræn ind. Nu er hun så snottet igen, og også denne gang fyldt med slim, som hun bare ikke kan hoste op.
Jeg har talt med en veninde om, at droppe mælk, da jeg har hørt, at det kan fremprovokere slim, og i det hele taget gøre nogle børn mere syge end normalt. Hvis jeg vælger, at undlade mælk, hvad skal jeg så sørge for at give hende i stedet? Jeg vil jo gerne opnå de samme gode egenskaber, som mælken giver.
Derudover skal jeg også lige høre, om det kan være en fordel, at skifte letmælk ud med skummetmælk, eller har det ingen betydning ift. slimdannelsen?
Jeg har altid selv drukket mælk, og har ingen problemer haft, min mand har dog lidt mælkeallergi. Jeg vil være ked af, at undervære mælk helt, da jeg ser det som noget godt og sundt, men med alle de undersøgelser der bliver lavet, kommer man let i tvivl.
Med venlig hilsen
Sarah