Brev:
Vågner meget tidligt - 10 mdr.
25. marts 2010
Alder:
10 mdr.
Vågner meget tidligt - 10 mdr.
Hej Helen.
Tusind tak for dit sidste svar. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...
For godt to måneder siden startede lillepigen i dagpleje, og det går godt. Hun er samtidig blevet bedre til at sove om natten, da hun er meget træt efter en dag i dagpleje. Men hun er også begyndt at vågne meget tidligt om morgenen. Ja, faktisk synes jeg, at det nærmest stadig er nat :-) Idag stod hun f.eks. op kl 04.50, og hun var frisk som en havørn. Vi tog hende med ind i smørhullet, men hun moslede og kravlede bare rundt på os. Vi prøvede at lægge hende ned og nusse hende lidt, men 5 min. efter var hun i gang igen. En time efter begyndte hun så at gabe og blive pjevset, og da hun skulle i dagpleje kl 7.00 var hun rigtig træt og pylret. Sådan har det været i 4-6 uger nu. Før sov hun til ca. 06.30.
I dagplejen sover hun fra 8-9 og igen fra 12-14 (14.30). Jeg har en aftale med dagplejemoderen, at hun max må sove 2½ time om eftermiddagen. Og om aftenen kommer hun i seng kl. 19.30. Er det for meget søvn?
Jeg regner med, at det bare er en fase, som så meget andet, men mon du alligevel har et lille råd til os? For et par måender siden ville jeg jo have givet hende en lille tår mælk, så hun kunne sove lidt længere, men det går jo ikke mere :-)
Med venlig hilsen
En ikke så morgenfrisk mor.