Brev:
Urolig soverutine
25. marts 2010
Alder:
4 mdr.
Urolig soverutine
Kære Helen.
Jeg har skrevet til dig tidligere omkring Magnus min lille søn.
Den gang handlede det også om at hans sovevaner og rutine var helt umulig.
Siden hen er der så sket det, at dine råd hjalp en lille smule, men så gik han tilbage til det samme, og jeg prøver og prøver at finde en god rytme til ham med 3 lure om dagen.
Det skal så også lige siges at jeg var hos kiropraktoren med ham, hvor hun fandt ud af, at han havde 2 fastklemte nakkehvivler, det har indtil videre taget 2 uger og har da hjulpet noget, men oven i det, har Magnus også været syg med forkølelse, nu for 3 gang. Har også været hos ørelægen, som siger der ikke står noget væske på ørende.
Vores nat og dag ser nu således ud.
Han vågner ca kl. 6.30 smågrædende, så ammer jeg ham i sengen og derefter vil han gerne op, falder ikke til ro.
Så smiler han lidt og vi leger og hygger os i højst 2 timer.
Så kl. 8.30 ammer jeg ham og putter ham i barnevognen, storgrædende men falder hurtigt til ro.
Han vågner allerede efter 40 min. grædende, ned og vugge og gå lidt med barnevognen, er jeg heldig falder han til ro og sover højst 20 min mere.
Så nytter det ikke at gå mere med vognen for han hyler.
Jeg tager ham op og ammer ham, hvilket han altid gerne vil, men nogen gange småspiser han bare lidt og så slipper han igen.
Der går ikke mere end højst 30 min. med leg, ligge på legetæppe, lytte til stille musik, snakke med mor og far og andet før han bliver pjevset og ikke vil noget, andet end at sidde på armen og gå rundt.
Prøver vi at lægge ham bliver han enormt ked og vil ikke sove, vi dropper det efter 15 min. hylende i barnevognen.
kl. ca 9-9.30 lægger vi ham igen i barnevognen selvfølgelig efter at have ammet ham og kører en lille tur til han sover. Så sover han i 1 time. ned og rulle lidt. sover derefter 30 min. prøver igen at rulle, men han hyler og vi ender med at tage ham op.
Det samme gentager sig som tidligere, han virker ikke rigtig glad og vi skal bruge meget energi på at holde ham fri for at pjevse. Han vil ikke ligge mere end højst 5 min for sig selv, før vi bliver nød til at tage ham op og finde på noget nyt.
Det går der med til kl. ca 13-13.30 så nogen gange tager vi barnevognen, hvis vi gør det sover han lige som tidligere på dagen. Tager vi bilen kan vi holde ham sovende i 1 ½ til 2 timer.
Når han vågner, er han stille men ikke rigtig glad.
Så hænger han på os og piver når vi lægger ham fra os for det meste eller ikke længe efter.
Jeg putter ham i nattøjet ved 18.30-19 tiden inden jeg ammer ham. Så er det umuligt at få ham til at hvile før kl. bliver 18.30-19 det gør jeg ved at amme ham på sofaen og han falder i søvn, nogengange ad sig selv på sofaen.
Men så vågner han først kl. 22 for at blive ammet og falder så i søvn igen.
Vågner igen kl.00.00 bliver ammet og igen kl. 01.30 bliver ammet igen kl. 03.30 ammet igen og kommer i min seng, igen kl. 05.00 og vil ikke sove mere, så far står op og leger lidt med ham, i 30 min. til 1 time før han kommer ind til mig igen i min seng og bliver ammet og sover 1 time og så står vi op.
Han sov i 4 dage i starten 6 til 7 timer først og 3½ time bagefter, så jeg forstår virkelig ikke hvad jeg gør galt og hvad der sker siden han overhovedet ikke vil sove, men min energi er ved at være brugt helt op og jeg mister snart modet.
Har du nogen råd til hvad pokker vi skal stille op. i 4 mdr. har det ikke handlet om andet end at være hjemme og prøve at få en dagligdag der er til at holde ud. Ja du må meget undskylde mit sure opstød, men det er svært når man synes man gør alt og intet hjælper.
Hilsen