Brev:
Nedsat appetit under sygdom
25. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Nedsat appetit under sygdom
Hej Helen
Min datter har de sidste 2-3 uger været ramt af sygdom og det påvirker hendes indtag af mad en del.
Først fik hun falsk strubehoste og var enormt syg i mange dage. Hostede voldsomt, kunne ikke ligge ned, høj feber osv - fik Bricanyl.
Et par dage efter fik hun dræn i begge ører. Vi havde forinden været ved ørelæge som kunne fortælle os at hun havde meget væske på begge ører.
Kort derefter bliver hun meget forkølet og hosten vender tilbage. Ikke sæl-hosten - men ret voldsomme "anfald" specielt om natten. Får af vagtlægen en Spacer med Airomir.
Sidst men ikke mindst har jeg idag været ved ørelægen igen som konstaterer mellemørebetændelse !
Suk.. Siden hendes sygdom startede, har hun stort set ikke kunnet spise andet end grød og yoghurt. Selv den mindste krumme eller mad i bløde stykker får hende til at kaste op og hoste vildt.. Appetitten er heller ikke stor.. Hun har også fået flere flasker end normalt da det har været svært at få andet i hende.. Jeg bliver selvfølgelig lidt bekymret når det har stået på i så lang tid. Dels om hun nu vil finde sig i at gå tilbage til almindelig mad bagefter - og så tænker jeg på om jeg kan gøre det anderledes ift maden når hun er syg og ikke vil have andet ?
På forhånd tak..
Mor.