Svar: Sover pludselig mindre
25. marts 2010
Alder:
21 mdr.
Kære Maibrit
Det er helt normalt at børn i perioder sover mindre end i andre perioder og at Valdemar lige nu har sat sit søvnbehov lidt ned, handler sandsynligvis om at han er på opdagelsesrejse i verden :)
Han er så stor nu og motorisk så god, at han kan komme omkring uden større hjælp. Han går, løber, nyder at opleve verden og han vil se det hele, vil ikke gå glip af noget. Han begynder også at få en fornemmelse for at I sidder og hygger om aftenen, når han er lagt i seng - og vil derfor ikke sove, han skal lige finde ud af hvad I egentlig laver og når solen står op, så vågner han, parat til at starte dagen.
Det lyder altså som et helt naturligt udviklingsspring han lige nu går igennem og det ændrer sig sandsynligvis igen :)
Rigtig god weekend og påskeferie, når I kommer dertil :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske