Brev:
Pottetræning - 2 år, 4 mdr.
26. marts 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Pottetræning  - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen
Hvor er det skønt at skrive en mail til dig og få gode råd, som harmonierer med det jeg går ind for, samt forsøger efterleve. Jeg var i tvivl mht øjenkontakt - var ved at være nervøs for at han overhovedet ikke havde respekt for mig, men at du siger, at jeg ikke skal kræve øjenkontakt gør det hele meget mere behageligt for os begge to.
Jeg har bare den skønneste dreng - min søster som er halvvejs i graviditet siger også altid - bare hun får en Oliver så er hun glad :O)
Nu kommer spørgsmålet:
Vi bruger stofbleer og har derfor tidligt introduceret potten og er for længe siden gået over til bræt til toilettet. Han har haft perioder hvor han rigtig gerne vil lave stort og småt på toilettet, men den store pige i dagplejen, som inspirerede ham er i børnehave nu og det er derfor ikke så spændende længere.
Vi presser ham ikke og ønsker heller ikke at gøre det, men jeg vil høre om vi bare skal vente på han selv kommer og siger han vil på toilet eller skal vi spørge, når vi ved at han skal på? Jeg er bevidst om, at han kan føle sig meget "udleveret", når han skal lave stort og vil derfor gerne have ro og det er det vi giver ham nu, men vi er lidt i tvivl om det næste skridt - håber mit spørgsmål giver mening?
God weekend
Med venlig hilsen
Sanne