Brev:
Væk med flasker om natten
26. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Væk med flasker om natten
Hej Helen,
Dejlig side, har læst en masse svar.
Min søn Liam er snart 8 mdr, og jeg vil gerne af med hans flasker om natten. Vi var på vej til en rigtig god natrytme, men siden hans 5 mdr vaccination, som medførte lidt sygdom, derefter tænder osv. har vi ikke kunne finde tilbage.
Måske jeg kunne optimere på hans dagsrytme, så han dermed ikke har så stort et behov for flaske om natten som ligenu (det er den positive tilgang, istedet for brat at fjerne hans 2 x 200 ml om natten).
Dagsrytme:
Morgen (6-6:30) Vågner, og leger lidt. Derefter havrgrød + vand af kop.
(Er begyndt at tilbyde ham flaske her, i håb om at måske kan erstatte natten, drikker ca. 100 ml)
Formiddagslur (8:30 - 10 (10:30))
Frokost (11) : Rugbrød med diverse pålæg + vand af kop
Middagslur (13 - 15)
Eftermiddag (15:30) A38 virker ikke helt for ham, så frugtmos, med lidt fuldkornsgrød + vand af kop
Eftermiddagslur (17-17:30) Han har utrolig kort vågentid, og vi kan ikke slippe denne lur endnu.
Aften (18) Grønsager, kartoffler og kød + vand af kop
Sengetid 19:30 - flaske m. 200 ml
Sen aften (23 -24) Flaske 200 ml
Nat (3-4) Flaske 200 ml (Vi har oplevet at han nogle gange ikke beder om denne flaske, så kan han nøjes med lidt nusseri, men har ikke kunne se sammenhængen i de gange det er sket)
Han er meget aktiv og glad i løbet af dagen, men bliver voldsom sur om natten, hvis jeg reducere i flasken om natten.
Skal vi bare bide tænderne sammen og fjerne de flasker - ved det er i timer han kan skrige og græde herteskærende, når vi gør det. Har nemlig forsøgt, holdt dog kun stand i 1,5time.
Ser frem til at høre fra dig
Med venlig hilsen
Den håbefulde mor