Brev:
Småspiser og powernapper hele dagen
28. marts 2010
Alder:
5 mdr.
Småspiser og powernapper hele dagen
Kære Helen,
Vores datter bliver 5 mdr. d. 29/3. De første 3-4 uger efter fødslen havde hun en fin rytme med flaske/vågentid og sovetider på 3-4 timer. Da hun blev 4 uger ændrede hendes rytme sig til at småspise af flasken og powernappe i 45 min ad gangen i dagtimerne. I aften/nattetimerne sover hun heldigvis godt og spiser meget større mængder pr. flaske. Dagen ser nogenlunde sådan ud:
Ca. 05-06: Begynder at vågne. Hun er glad, men bliver hurtig træt. Så det bliver til lidt snak, en ren ble og en flaske. Her drikker hun kun ca. 60 ml +/-.
Ca. 06.30-07.00: Er træt og puttes i barnevogn til 1 lur. Hun lægger sig altid til at sove med det samme. Jeg skal ikke vugge vognen. Sover 45 min.
Ca. 07.30: Vågner. Får majsgrød tilsat mme som hun spiser ca. 3/4 dl. af. Tilbydes flaske, som hun oftest ikke vil have. Nogen gange ca. 30 ml. Snakker med hende, leger lidt selv og evt bad og efter ca. 1-1 time og 15 min er hun træt igen.
Ca. 08.45: Puttes til 2. lur og sover 45 min. Jeg går en tur med hende i barnevognen når hun vågner efter 45 min. Jeg går ca. 1 time.
Ca. 10.30: Vågner. Lege, snakke med mor og tilbydes flaske, som hun spiser ca. 90 ml. af.
Ca. 12.00: Puttes til 3 lur. Sover 45 min. Jeg går med hende i barnevognen. Men hun vil ikke altid sove videre.
Ca. 13.30: Vågen, bliver hurtig træt og urolig. Tilbydes flaske. Tager ca. 45 ml.
14.30: Puttes til 4 lur. Sover 45 min. Kan ikke længere gå med hende i barnevognen, da min søn på 3 år nu er hjemme fra bhv.
15.30: Vågen, træt, urolig. Tilbydes grøntsagsmos. Men er ofte for træt til at spise mos på dette tidspunkt. Overvejer at flytte tidspunktet til mellem 10.30 og 12. Da hun er mere frisk der. Tilbydes flaske. Tager ca. 90 ml.
Er hele eftermiddagen træt, urolig og ender med at blive puttet 17.30. Der skiftes ble. gives nattøj på, synges en sang og hun tager ca. 50 ml. af flasken. Og her sover hun af sig selv i lang tid.
22.00-23.00: Flaske med majsvælling. Tager ca. 160 ml.
03.00-04.00: Flaske med mme. Tager ca. 120 ml.
05.00-06.00 Vågner.
Hilsen
os