Brev:
Uro om natten - 7 mdr.
31. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Uro om natten - 7 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en søn på 7 mdr. som jeg stadig ammer men jeg har nogle meget urolige nætter, hvor han vågner en del og hvis han så får bryst har han efterfølgende svært ved at finde ro og falde i søvn. Kan kun komme frem til at jeg måske ikke har nok og at han er sulten.
De sidste to nætter er jeg til sidst stået op og har lavet grød og i nat fik han for første gang modermælkserstatning på flaske. Kan ikke lige bedømme endnu om det kan afhjælpe problemet.
Synes ikke hans bleer er fyldte nok i løbet af dagen så måske får han ikke væske nok. Tilbyder ham tit vand men han tager ofte bare en slurk og jeg ammer nogle gange om dagen men jeg tror som sagt at jeg ikke har så meget mælk mere - måske også fordi jeg er meget træt pga. de urolige nætter. Hvis jeg slår over på modermælkserstatning i løbet af den næste tid hvor meget skal han så have pr. dag?
Synes vi har svært ved at finde en rytme. Ofte vil han ikke rigtig spise om morgenen - måske fordi han har fået flere gange i løbet af natten?
Han er ikke meget for frugt og jeg synes hans mad bliver meget ensformig og det synes han måske også? Derimod vil han godt have grønt så det får han så.
Derudover så tager han én lang lur om dagen og sover så ofte kun en lille lur resten af dagen og det virker som om han er træt men så har vi uroen om natten og er det så fordi han ikke er træt nok?
Han har lidt hård mave og har svært ved at komme af med det - han revner da jeg kan se lidt blod og han skriger og skriger. Er i tvivl om hvad jeg kan gøre. Han kommer ca. af med noget 2 gange om ugen.
Han er typen der kun har en on og en off knap. Det vil sige enten smiler han eller også skriger han - der er ikke noget midt imellem. Der skal ikke meget til for at han skriger - hvis jeg ligger ham fra mig, hvis jeg skal i bad, have tøj på, have storesøster klar til børnehave osv. så foregår det under store skrigeture. Uanset om han har legetøj osv. at underholde sig med. Det er noget frusterende og stressende.
Kan jeg på nogen måder lære ham at det er ok at ligge mere selv ? Eller skal jeg affinde mig med at sådan er han bare?
God påske.