Brev:
Spiser meget lidt - 8 mdr.
31. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Spiser meget lidt - 8 mdr.
Hej Helen
Så har jeg endnu engang brug for din ekspertise :-)
Min datter er nu 8 mdr og vejer lidt over de 10 kg og måler 73 cm.
Hun trives fint. Er glad og triller rundt og ligger gerne på maven og spjætter rundt, pludrer og skriger højt og kan rejse overkroppen med strakte arme.
Underkroppen virker noget "død" i det. Hun trækker benene op istedet for at prøve at støtte på dem når man løfter hende, men hun spjætter fint med benene når hun ligger på maven eller ryggen. Skal jeg være bekymret for at hun ikke støtter på sine ben?
Min største bekymring går dog på hendes madindtag. For at give dig et billed, får du lige vores dagsplan
kl 01 Flaske (drikker 120 ml)
kl 06 Flaske (drikker 140 ml)
kl 9 Grød (spiser hun 5-6 skefulde) + vand
kl 12 Øllebrød eller rugbrød + vand
(hun har meget svært ved at spise rugbrød og jeg må faktisk mose det for at der glider noget ned, på en god dag spiser hun ½ skive, øllebrød spiser hun 6-7 skefulde)
kl 14 Flaske (drikker mellem 100-140 ml)
kl 17 Aftensmad. Spiser 1½ dl + vand og får en kiks at gnave i
kl 19 Flaske (drikker 70 ml)
Det er faktisk kun til aftensmaden hun spiser et ordentligt måltid, og jeg er lidt bekymret for at hun måske spiser sig mæt i mælk om natten. Ville helst at hun ikke fik mælk om natten da hun har fået 2 tænder, men hun vil meget gerne have det og vågner mellem 3-5 gange om natten. de første gange er sutten nok, men ´de andre gange vil hun have mad.
Hvad mener du? Får hun nok mad? Skal jeg fjerne noget mælk for at give plads til "rigtig" mad?
Med venlig hilsen
Mor