Brev:
Hjælp min søn på 6 år
19. juni 2004
Alder:
6 år
Hjælp min søn på 6 år
For 1 md. siden flyttede vi til en anden by og vores søn startede i SFO i den ny by - direkte fra børnehaven sammen med mange andre men fremmede børn. Vores hus var ikke blevet helt færdigt og vi har brugt og bruger stadig en del tid på huset men har også taget "fridage" for børnenes skyld.
Jeg skriver fordi vores søn er begyndt at tage penge i vores punge ikke ret mange men fx. 20 kr. og så tager han hen i kiosken og køber slik (han er 6 år). V har talt med ham om at vi ikke vil have han tager penge uden at spørge. Han har ikke svært ved at komme i kontakt med jævnaldrene kammerater, men jeg er alligevel lidt bange for at han prøver at "købe dem".
Jeg har også lagt mærke til at han lyver overfor de andre børn det er ikke nogle alvorlige løgne nærmest som noget han ønsker for at virke sej eller vigtig - det har vi også talt med ham om, men det er som om det ikke trænger ind.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for han har aldrig været sådan da han gik i børnehave og jeg synes også han virker lidt destruktiv til tider og han vil ikke høre efter, hvad vi siger.
Vi er nødt til at gøre noget nu inden det går over gevind, jeg ved bare ikke hvad.
Med venlig hilsen
Susan