Brev:
Meget sulten om natten - 5 mdr.
19. juni 2004
Alder:
5 mdr.
Meget sulten om natten - 5 mdr.
Kære brevkasse
Vi er begyndt at få store problemer med vores søn på 5 ½ måned (født 4 uger før termin).
Han har aldrig rigtig sovet gennem, men har som regel haft behov for at blive ammet en enkelt gang mellem kl. 22 og 06. Den sidste uges tid har han dog meldt sig hver anden time natten igennem og han er virkelig sulten! Jeg har prøvet på at give ham oftere i løbet af dagen, men der er han ikke lige så interesseret.
Jeg er begyndt med grød og mos for et par uger siden, men det går virkelig langsomt. Hvis jeg er heldig spiser han et par skefulde formiddag og eftermiddag. Han virker interesseret, men syntes alligevel ikke at kunne finde ud af at spise den nye konsistens.
Min mand mener der er tale om appetitspring og at vi skal indstille os på at han spiser så tit om natten til han har fået styr på grøden.
Jeg har fået at vide at jeg skal tage tre nætter, hvor jeg kun tilbyder han vand og ellers putter ham hver 10 min. til han falder i søvn - lige gyldigt hvor meget han græder.
Det syntes jeg lyder som en hård måde, kan tingene ikke ændres på andre måder, uden han skal blive så ulykkelig?
Kærlig hilsen
CVN