Brev:
3 1/2 årig med temperament
21. juni 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
3 1/2 årig med temperament
Jeg er alene med min søn på 3 1/2 år, faderen og jeg gik fra hinanden sidste år i oktober. Faderen har vores søn 1 dag i ugen med overnatning og så hver anden weekend, og denne ordning fungerer fint, drengen er glad for at besøge sin far.
Problemmerne opstår i hverdagen hvor min søn og jeg har utrolig mange konflikter. Konflikter som opstår, fordi han feks. får nej til noget. Så fortæller han mig, at det må han hos far. Han bruger de værste gloser, siger jeg er dum, og han sparker og slår, og lukker totalt af for hvad jeg siger. Det samme sker hvis jeg har ham med ude at handle, eller vi tager i zoologisk have. Så når han også til et punkt hvor han altid flipper ud, hvilket jeg jo ikke synes er særligt sjovt eftersom at folk jo begynder at stirre på os, og jeg efterhånden ikke har lyst til, at tage ham med nogen steder hen.
Alle de konflikter har resulteret i at det hele er kørt op i en spids, hvor jeg er blevet træt af det hele, og ikke længere føler at jeg kan styre ham. I følge hans far er der ingen problemer, når han er hos ham, så det må være mig der er noget galt med, hvilket jeg efterhånden også selv føler, for lige meget hvad jeg gør er der intet der hjælper.
Jeg ved godt at han er i trosalderen, men synes alligevel at hans opførelse er ekstrem, med det resultat at jeg mest har lyst til at løbe fra det hele.
Hvordan får jeg vendt det hele, så vi kan få en tålelig hverdag, og han kan blive et glad barn? for det kan jo heller ikke undgå at påvirke ham, og jeg vil jo helst ikke have at han føler sig utryg og uelsket.
Med venlig hilsen
Jeanette