Brev:
Dagssøvnen kortere nu end før
5. april 2010
Alder:
4 mdr.
Dagssøvnen kortere nu end før
Hej Helen.
Det er første gang jeg skriver til dig. Jeg har en pragtfuld datter der er 4,5 mdr gammel. Jeg ammer hende fuldt og det fungerer rigtig fint.
Hun har de sidste små 14 dage kun sovet korte lure om dagen. Vi har brugt barnevogn og voksi siden hun var 3 uger. Før kunne hun godt tage en formiddagslur på 2-3 timer og så en times tid om eftermiddagen plus lidt powernaps ved brystet. Nu sover hun max 45 min ad gangen, så dog flere gange.
Det skal siges at hun ikke bruger sut. Nogle gange har jeg held med at tage hende ind og lade hende falde i søvn ved brystet. Hun kan ikke trilles til mere søvn.
Hun sover rigtig fint om natten mellem 11 og 12 timer kun afbrudt af korte amninger.
Er det normalt med så korte lure og er det ok når hun ellers trives?
Det skal siges at hun har svært ved at overgive sig til søvnen i vognen og græder ofte inden hun sover.
På forhånd tak.
Venligst,
Stine