Brev:
Søvn og bøvs
6. april 2010
Alder:
3 mdr.
Søvn og bøvs
Hej Helen
Så er jeg ny på banen...
Jeg har en søn fra 21.12.09, han er en dejlig stor dreng, som jeg er ved at køre ind i en døgnfase.
Vi står op ved 7 tiden og ved 9 tiden er han træt. Jeg ammer ham og lægger ham ud i barnevognen, her sover han gerne 1½ time.
ved 12.30 tiden ammes han igen og lægges i barnevognen, sover gerne et par timer.
Han får også en sen eftermiddagslur.
Han falder oftes i søvn mens jeg ammer ham, og jeg kan så lægge ham over i liften og han sover videre. Der opstår dog engang imellem det problem, at han ikke får bøvset inden han falder i søvn. Når først han sover kan jeg ikke rigtig få ham til at bøvse.
Så vågner han efter ca. 20 min, når jeg så tager ham op bøvser han efter lidt tid, men så kan jeg ikke få ham til at sove igen.
Det samme er problemet om aftenen. Kan have held af at få ham til at sove ved 21 tiden, men ofte vågner han hurtigt igen. Og sådan kan det gå op til flere gange før han falder rigtig i søvn.
Han sover i hans egen seng i starten, men første gang han skal ammes tager jeg ham over i vores seng og ammer ham liggende. Om natten er han vågen en del gange, eller rettere sagt jeg tror han er vågen, måske giver han sig bare, men jeg er hurtig til at putte brystet i munden på ham... Han vil ikke tage sut...
Det blev en lang smører...
Er der en god måde at få ham til at bøvse af inden han lægges?
Hvordan skal jeg håndtere de urolige nætter når jeg ikke kan trøste med sut?
Med venlig hilsen
Hanne