Brev:
Vil ikke drikke mælk af kop eller flaske
7. april 2010
Alder:
7 mdr.
Vil ikke drikke mælk af kop eller flaske
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig idet min datter på nu 7 mdr. ikke ville have mme af flaske. Jeg har forsøgt alt også dine råd, men hun nægter simpelthen den flaske, undtagen den flaske jeg giver hende inden jeg går i seng, hvor hun er sovende.
Jeg har istedet forsøgt at introducere mælk i et glas og glas med hældetud, men hun nægter også at tage det af glas. Jeg holder et par dages pause imellem hver forsøg, men så snart hun kan smage det er mælk, så vender hun hovedet væk og slår ud efter glasset. Det er meget frustrerende idet jeg jo ved at hun har behov for ca. 700 ml mælk om dagen.
Hendes madplan for dagen ser således ud:
7.00 Havregrød lavet på ren modermælkserstatning - får ca 100 ml modermælkserstatnining.
9.00 A38 eller cultura sødet med lidt frugt - ca 50-70 ml.
11.00 Varieret grød med grønsager og kød/fisk i lavet på ren modermælkserstatning - får ca 100 ml mme.
14.30 frugtgrød med mme på - får ca 70 ml mme.
17.30 Grønsagsmos med kød/fisk - får ca. 50 ml. mme.
19.15 A38/cultura/eller frugt med mme - ca. 50 ml.
23.00 flaske med mme ca 200 ml.
Har du nogle forslag til hvordan jeg får hende til at drikke mælk af et glas. Som det er nu så tør jeg ikke at gå igang med rugbrød til middag, selvom hun helt sikkert er klar til det, idet hun så ikke får noget mælk i forbindelse med dette måltid.
Hilsen den frustrerede mor.