Brev:
Uge 55 tigerspring
7. april 2010
Alder:
12 mdr.
Uge 55 tigerspring
Hej Helen.
Jeg har haft stor glæde af bogen "vidunderlige uger" Når min søn begynder at opføre sig anderledes end han plejer, så kikker jeg i bogen - og HVER gang har jeg kunnet finde svar. Nu reagere han på springet, ved at være lidt længere tid om at falde i søvn, også "driller" han ved bordet.
Han spiser fint ved morgen maden (havregrød som jeg giver på ske - også forsøger han selv med ske til sidst) og mellemmåltiderne (yoghurt med frugt på ske som jeg giver/ frugt som han selv spiser/brød som han selv spiser e.lign)
Problemet opstår ved frokosten og aftensmaden. Han vil KUN spise selv, giver jeg ham - ryger det ud igen. Og når han selv spiser ryger det han ikke kan li ud. Pasta, kartofler er et hit. Grønsager gider han pt ikke, og kød har heller ikke den store interesse. Prøver jeg at pakke grønt/kød ind i pastaen, finder han det også.
Han har lige haft en god periode, hvor han spiste ALT. Han er ca 80 cm og vejer ca 12 kg, så han har en fin vækst. Han er munter og glad og kan næsten gå.
Mit spørgsmål er, skal jeg skælde ham ud når han smider maden på gulvet, og spytter den ud af munden?? Skal jeg prøve at tvinge grønsager og kød i ham, som han pt ikke vil have??
Eller skal jeg bare vente på, at han bliver sig selv igen??
Venlig hilsen
Conradsmor