Brev:
Nu vil hun ikke spise skemaden
7. april 2010
Alder:
5 mdr.
Nu vil hun ikke spise skemaden
Kære Helen,
Da Sille begyndte med at få skemad var hun 4 mdr. Det gik super i 3 dage. Hun fik lidt majsgrød tilsat hørfrøolie, mme og frugtmos. Efter 3 dage viste hun pludselig ingen interesse for maden og jeg valgte at holde en pause på 8 dage og startede derefter langsom op igen. Herefter gik det igen rigtig godt. Også da vi gik i gang med grøntsagsmosen.
Jeg skrev til dig ang. hendes dagsrytme og herefter gik det endnu bedre både med at sove, spise og være vågen i længere tid. Men nu er vi altså tilbage til start. Hun viser ingen interesse for skemaden.
Jeg giver hende til 1 måltid hjemmelavet hirsegrød med enten sveske, pære eller æblemos. 2 måltid får hun quinoagrød med en slags frugtmos, 3 måltid får hun grøntsagsmos. Men intet af det viser hun interesse overfor. Hun vender hovedet.. Så hun ikke ser på mig og åbner sjældent munden. Altså tydelige tegn fra hendes side.
Hvordan griber jeg det lige an? Starter jeg forfra som første gang? Skærer jeg ned til 1 skemåltid ad gangen og trapper op igen? Eller noget helt andet?
Mange hilsner
Helle