Brev:
Sove i egen seng?
22. juni 2004
Alder:
12 mdr.
Sove i egen seng?
Min snart 1 årige søn har igennem det sidste halve års tid kun ville sove i vores seng.
Det startede til nytår, hvor han blev syg og kastede meget op, hvilket resulterede i han blev puttet i vores seng, da hans egen skulle vaskes etc. Det var også det eneste som kunne give ham tryghed og få ham til at falde til ro.
Da han igen blev rask prøvede vi igen at putte ham i hans seng (ved siden af vores), men så blev han så hysterisk hvilket resulterede i han kastede op af det. Det har nu stået på siden dengang. Hver gang vi prøver at lægge ham i hans egen seng, så kaster han op af hysteri.
Det er efterhånden ikke til at holde ud mere, for jeg skal lægge mig med ham kl otte, og så kan jeg ikke rejse mig igen, for han ligger og holder fast i min hånd hele tiden og vågner hvis jeg går, mit samliv med min mand er jo derfor næsten på nulpunktet p.t.
Vi står også i den situation at vi venter vores nummer to barn til november og det vil jo være bedst for vores søn, hvis han kan komme i sin egen seng på sit eget værelse inden der, således han ikke bliver vækket af den lille.
Heldigvis sover han igennem når han ligger i vores seng. Fra kl otte om aftenen til kl syv- otte om morgenen, alt efter hvornår jeg også begynder at vil op.
Hvad kan vi gøre?
Jeg er ikke så begejstret for skrigemetoden, da jeg synes det er at gøre et barn utrygt.
Putteritualer hjælper heller ikke, det har vi prøvet.
Hilsen en desperat og træt gravid mor.