Brev:
Hvornår vænne barnet til at sove på eget værelse?
8. april 2010
Alder:
12 mdr.
Hvornår vænne barnet til at sove på eget værelse?
Hej Helen,
Først og fremmest tak for dine tidligere råd - vi har nu en skøn lille pige, som spiser næsten hvad som helst! Både med og uden klumper :)
Lily sover inde hos os i vores soveværelse, men i sin egen seng - hvis hun så vågner om natten, kommer hun over til os i vores seng, men ellers sover hun igennem i sin seng.
Mit spørgsmål er nu, hvornår det er mest optimalt at vænne hende til at sove i sit eget værelse, og hvordan vi skal gribe det an?
Hun bliver ikke ammet mere, men får 200 ml. til aften, og puttes kl. 19-20.00. Hun sover til vi vækker hende omkring kl. 5.30-6, hvorefter hun får havregrød og så i vuggestue.
Derudover står vi for at skulle på ferie til Paris og Dublin i hhv. april og maj, og der vil vi alle tre skulle sove på samme værelse (selvfølgelig) - og endnu en overvejelse er om vi skal vente til efter de ture, da hun måske så "går tilbage"? Men så igen, så kommer sommerferien til august, og der vil vi igen skulle sove i samme værelse.
Jeg er meget i tvivl om tidspunkt og fremgangsmåde, så jeg håber at du kan hjælpe!
Tak på forhånd!
De bedste hilsner,
Christina