Brev:
Bøvlet madsituation
9. april 2010
Alder:
9 mdr.
Bøvlet madsituation
Kære Helen
Jeg synes, jeg har brug for lidt vejledning vedr. spisesituationen med mine små prinsessepiger. De er nu blevet 9 måneder og er stort set altid glade og tilfredse, men jeg synes madtiderne er lidt bøvlede..... især frokosten.
1.
Når de fx skal have frokost, så arrangerer jeg deres mad på en tredelt tallerken, hvor der er grøntsagsmos, rugbrødshapsere, lidt frugt og noget de selv kan sidde med bagefter (det er de gode til). Jeg mader dem med en gaffel og ske, for hvis jeg giver dem maden vælter de tallerknen, moser maden i hænderne eller smider den på gulvet - maden ryger i hvert fald ikke i munden. Jeg vil jo gerne motivere dem til selv at spise, men hvordan gør jeg det. De vil gerne sidde med en ske i hånden, men den putter de jo i munden, og så er det svært at made dem.... Hvad gør jeg?????
2.
Nogle dage synes jeg ikke de spiser ret meget, jeg skal sådan aflede dem med noget, og når de så åbner munden, så får de en bid, men det er vel egentlig ikke meningen, vel?
Skal jeg bare lade dem være?...eller?
De spiser en pæn portion grød til morgenmad kl. 7, kan det være derfor de ikke har så stor lyst til mad kl. 11.30?
På forhånd tak for hjælpen
Mange solskinshilsener fra Tvillingemoren