Brev:
Gråd og søvn
10. april 2010
Alder:
5 mdr.
Gråd og søvn
Hej Helen
Så skriver jeg igen - men jeg er simpelthen presset helt der ud hvor jeg ikke længere helt kan overskue det!!
Jeg føler at min søn på snart 5 måneder har grædt mere end han har været glad - og det er altså en hård følelse at bære rundt på.
Problemt skyldes stadig hans søvn - han vil/KAN simpelthen ikke sove.
Klokken er pt. 10.50 og vi har forsøgt at få ham til at tage sin formiddagslur siden kl. 8.23!!! - Jeg har den sidste tid ammet ham inden han puttes ud til lur - han falder nærmest i søvn ved brystet men jeg "tager ham af" og bøvser ham af - bærer ham op til barnevognen og putter ham. Han er lige vågen når han bliver lagt men sover hurtigt. Men kun i ca. 50 min.
Hvis jeg fx. prøver at putte ham uden amningen lige inden putningen flader han ikke i søvn men græder!!! Hvilket kan være et problem hvis man er ude på besøg eller lignende. Så må jeg desværre kører ham i søvn!!! Men han vågner så snart barnevognen er parkeret.
I dag har vi så forsøgt at putte ham i sin seng - det hjælper heller ikke - han græder og græder.... undtagen hvis vi kommer ind til ham så smiler han og ligner en som er klar til leg - Men han er træt. Han har røde øjne som han gnider i....
Om aftenen er han også umulig at putte jeg kan amme ham 4 gange og så forsøge at ligge ham ind i sin seng - men han stikker i et hyl. Når det så endelig lykkes sover han måske 1,5 tim hvorefter han vågner grædende og først falder til ro når han får lov at sove hos mig!! (jeg bukker under fordi jeg er så træt og ked af det).
Han vågner hver anden time i løbet af natten og får noget at spise hvorefter han sover videre.
Hvad gør jeg - sidder pt. med følelsen af at han bare slet ikke er et glad barn. Selv om jeg jo godt ved han kun er ked af det når han skal sove.
Det skal måske lige nævnes at hans seng står i soveværelset.
Desuden kan jeg simpelthen ikke lade ham græde så det håber jeg ikke er dit løsningsforslag.
Med venlig hilsen
den ulykkelige mor